Przyszedł czas na porady praktyczne. Na pewno jesteście ciekawi jakie to mogą być te nietypowe scenariusze gry w paintball. Ostrzegam, że będą z waszej strony wymagały trochę zaangażowania i poświęcenia. Dlatego przygotujcie się na pracę własną. Pomysły wzięły się od nas – sami je wymyśliliśmy i są całkowicie autorskie. Oczywiście inspirowaliśmy się innymi, ale to nie oznacza, że nie jesteśmy oryginalni.
Druga ważna rzecz – to pomysły dla zaawansowanych, również kondycyjnie, zawodników. Jeśli należycie do grona amatorów, lepiej zacznijcie od korzystania z tradycyjnych i sprawdzonych scenariuszy. Moje scenariusze będą wymagały przygotowania fizycznego.
Porwanie VIP-a
Pierwszy scenariusz nazwaliśmy bardzo prosto – porwaniem VIP-a. Może on trochę przypominać scenariusz z Ochroną VIP-a albo Ochroną króla, ale do tego dołączyliśmy nowy element strategiczny. Ekipa ochraniająca VIP-a składa się zawsze z większej ilości graczy, niż „terroryści”. Tym razem jest taka samo. Jednak terroryści zyskują dodatkowe ułatwienia – do kryjówki transportują VIP-a nie w grupie, ale pojedynczo, przekazując go sobie w ustalonych miejscach. Trzeba więc wcześniej zaplanować, w jakich miejscach przekazujemy sobie VIP-a i jaką drogą będziemy go transportowali. Z VIP-em zawsze muszą być co najmniej 2 osoby i co najwyżej 3. Odległość od początku, do końca trasy nie może być zbyt długa, ale teren powinien być zróżnicowany, najlepiej leśny, w którym zarówno ochrona, jak i terroryści będą mogli swobodnie się przyczaić i ukryć. Wyróżnikiem dla ochrony jest to, że nie muszą zostawać w jednym, wyznaczonym miejscu, ale mogą swobodnie poruszać się po boisku. Nie mogą jednak poruszać się w grupie. Ochrona wygrywa, jeśli VIP zostanie odbity, a terroryści, jeśli bezpiecznie dotransportują go do kryjówki.
Polowanie
Drugi scenariusz, który ostatnio wypróbowaliśmy, to polowanie. Podzieliśmy się na 2 drużyny. Pierwsza miała za zadanie „przetrwać” i dotrzeć do ustalonego (mocno oddalonego) punktu kontrolnego, a druga miała za zadanie „upolować” jak najwięcej osób z pierwszej drużyny. Ważnym szczegółem jest to, że zwierzyna jest wyposażona w nieograniczoną ilość kulek i tarcze, ale może atakować tylko wtedy, kiedy sama zostanie zaatakowana. Myśliwi dostali jedynie 30 kulek do wykorzystania i żadnych tarczy. Zwierzyna wyrusza w trasę kilkanaście sekund przed myśliwymi. Myśliwi mogą zbierać się w grupę, ale to nie jest najlepsze rozwiązanie, bo zwierzyna raczej się rozpierzchnie i nic nie upolujemy.
Osobiście polecam szczególnie drugi scenariusz gry, jeśli jesteście w dobrej formie. Można się sporo nabiegać i trzeba przez cały czas być bardzo uważnym i skupionym.
Dobre scenariusze gry w paintball to bardzo istotne elementy frajdy, które znacznie urozmaicają zabawę i sprawiają, że wciąż chcemy do niej wracać. Jeśli i Wy macie jakieś ciekawe scenariusze, którymi chcielibyście się podzieli – piszcie.
Comments by AdminPaintball